20-річний ювілей STIHL в Україні. Секрет стабільності та рекордних здобутків в умовах воєнного часу

STIHL 20 років в Україні

Ексклюзивне Інтерв'ю генерального директора STIHL Україна

«У сучасному розвинутому світі поєднання таких понять як відповідальність підприємства за вплив на економіку та екологію країни, права людини, трудові відносини, захист довкілля та відносини зі споживачами - є складовими соціально відповідального бізнесу. Поєднання прибуткової діяльності компанії з діяльністю, що приносить користь суспільству – є добровільною позицією, в першу чергу, керівника компанії. Це не одноразова акція, а стала робота команди однодумців, яку він формує навколо себе, забезпечуючи надійний економічний тил країні в мирні часи та залишаючись відданою своїм цінностям під час військового вторгнення росії в нашу країну».

Едуард Д'яченко, Генеральний директор STIHL Україна

Едуард Д'яченко, Генеральний директор STIHL Україна

«Ми зібрали найкращу команду, щоб досягти найкращих результатів»

Генеральний директор компанії STIHL Україна, Едуард Д’яченко, поділився в інтерв'ю із журналом NV про те, як в умовах воєнного часу зустріти 20-річний ювілей компанії рекордом за кількістю проданої техніки та сумою сплачених податків. А також про ціну правильних рішень, сімейні цінності соціально відповідальної компанії та як отримувати задоволення від роботи, що рятує життя українців.

— Існує добра традиція — у ювілей підбивати підсумки роботи та аналізувати досягнуті результати. Чим сьогодні пишається STIHL Україна?

 — Наша компанія є дочірньою компанією транснаціональної холдингової компанії Andreas STIHL AG & Co. KG, до якої входить 42 підприємства, що ведуть свою діяльність у 160 країнах світу. Ми є єдиним ексклюзивним імпортером продукції STIHL до нашої країни та робимо все від нас залежне для надійного забезпечення українських споживачів технікою зазвичай потрібною в житті, а інколи навіть для життя. Тому дуже приємно, що напередодні ювілею нам вдалося досягти справді визначних результатів, які є найкращим підтвердженням успішної стратегії нашого розвитку на національному ринку та жаги до перемоги. Так у 2022 році компанія сплатила до державного бюджету України понад 131,2 млн грн податків. Попри воєнний стан та активні бойові дії, ця сума стала рекордною за 20 років нашої роботи у країні. Для порівняння, сума податків за попередній мирний рік склала 100,7 млн грн, а у 2020 році — понад 51,5 млн грн. Загалом дохід компанії в Україні минулого року становив понад 1,8 млрд грн, чистий прибуток з якого 287,7 млн грн. Такі виняткові суми податків і зборів свідчать не лише про стійкий характер розвитку STIHL в Україні та нашу гнучкість в адаптації до нових реалій. Вони є важливим внеском у забезпечення міцності економічного тилу країни, без якого неможливо виграти війну.

— Сьогодні ваш бренд знайомий кожному українцю. Чому вже два десятиліття українські споживачі обирають саме STIHL?

 — Дійсно, можна казати, що бренд став народним. За цей час українці гідно оцінили найвищу німецьку якість техніки, її інноваційність та функціональність. Широкий та різноманітний асортимент робить продукцію STIHL незамінним помічником для вирішення різних завдань у лісовому, комунальному та сільському господарстві, будівництві та у приватному господарстві. А з початком повномасштабного вторгнення надійна та потужна техніка допомагає рятувати життя наших співгромадян — під час розбирання завалів та пошуку людей кожна секунда важлива. Однак, наша клієнтоорієнтованість реалізується не лише у постійному діалозі з покупцями, а й в унікальній системі сервісного обслуговування STIHL. Її концепція була сформульована ще засновником компанії — наша техніка постачається в комплекті з якісним сервісом.

Тому сьогодні кожен наш дилер користується найбільшим у нашому сегменті ринку складом оригінальних запасних частин, що забезпечує умови для швидкого та професійного сервісного обслуговування усієї продуктової лінійки бренду. Крім того, ми приділяємо велику увагу передпродажній підготовці. Тобто усі клієнти нашої дилерської мережі завжди можуть розраховувати на професійну консультацію щодо продукції STIHL, правил її експлуатації та обслуговування. І це, безумовно, зміцнює наші позиції на ринку та підвищує довіру споживачів до бренду.

Склад STIHL Україна

— Чим для Вас — людини, котра успішно керувала українськими представництвами кількох міжнародних компаній, — цікава та особлива робота в компанії STIHL Україна, яку ви очолюєте вже 5 років?

 — Попри майже 100 річну історію та статус найбільшого виробника бензопил у світі, STIHL — одна з небагатьох сімейних компаній у світі, в якій зберігається особлива атмосфера згуртованості й довіри, поваги до традицій та спадкоємність керівництва. Турбота і відповідальність перед усіма членами великої сім'ї STIHL є основним пріоритетом у роботі. І це не лише слова, а дійсність. «Чим вам допомогти?» — запитання, яке вперше пролунало до нас у день початку повномасштабної війни, стало лейтмотивом нашого щоденного спілкування з головним офісом компанії. Це не лише моральна підтримка, а й готовність докласти максимум зусиль для збереження нашого колективу, дилерської мережі та логістичних можливостей. Унікальність менеджменту STIHL полягає в тому, що він не лише акумулює досвід і знання для швидкого реагування на нові виклики та форс-мажорні обставини, а й делегує право ухвалення рішень керівництву на місцях. Це дозволяє швидко реагувати на актуальні виклики та успішно реалізовувати найкращі сценарії з тих, що можливі в певний час у певному місці. А від цього часто залежать безпека та добробут наших людей. Я дуже радий, що нам вдалося зібрати команду найкращих людей, щоб досягати найкращих результатів.

STIHL Україна

— Які виклики постали перед компанією із початком повномасштабного вторгнення?

 — Насамперед слід зауважити, що в період активних бойових дій у Київській області наш величезний офісно-складський комплекс, загальною площею 5,8 тис. м², з яких 3,6 тис. м² займає склад, опинився в зоні прямого ураження. Про те, наскільки небезпечною була ситуація, говорить той факт, що кілька сусідніх з нами складських та офісних приміщень згоріли вщент. Тому компанія STIHL в Україні одразу вирішила — ми маємо забезпечити безпеку наших людей та зберегти заробітні плати, підтримувати безперервність робочих процесів і постачати дилерську мережу товаром, а споживача необхідним у житті та для життя інструментом. І я пишаюся тим, що ми отримали максимальну підтримку від материнської компанії з усіх питань — від логістики до гуманітарної допомоги. В результаті всі наші співробітники, які виявили бажання переїхати, були евакуйовані до Закарпаття, де ми допомогли їм з пошуком житла та підтримали на новому місці. Це дозволило зберегти команду, а працівників, не навантажених своїм основним функціоналом, залучати до виконання інших пріоритетних завдань. Не буду приховувати — ми думали про релокацію бізнесу та навіть організували постачання товару в Україну через тимчасовий склад у Чернівцях. Але були дуже раді, коли Київська область була деокупована нашими героями із ЗСУ та ТрО, адже це дозволило нам вже 2 травня 2022 року перезапуститися та відновити повноцінну роботу з нашими дилерами.

— Як підтримка компанії допомагає дилерській мережі продовжувати ефективно працювати під час війни?

 — Важливо розуміти, що з початку повномасштабного вторгнення 17% магазинів нашої дилерської мережі опинилися або в окупації, або були зруйновані та пограбовані. Тому нам було дуже важливо підтримати та забезпечити товаром тих дилерів, які продовжували працювати, незважаючи ні на що. Адже ми єдиний імпортер продукції STIHL в Україну — зупиняється постачання, дилер не може продавати і ремонтувати, не має можливості виплачувати заробітну плату своїм співробітникам та сплачувати податки. А тепер мультиплікуйте цей ефект на більш ніж 500 наших дилерів по всій країні — від Маріуполя та Лисичанська до Сторожинця та Чернігова. Якби вони припинили працювати, то це не лише позбавило б їх та їхні родини засобів до існування, а й позбавило б тисячі українців можливості користуватися життєво необхідною технікою. Тому ми мали максимально оперативно перебудовувати свої логістичні процеси. Крім того, ми відновили кредитування наших дилерів, що було досить ризиковано. Але ми швидко переконалися у правильності своїх рішень — вже до кінця 2022 року в Україні запрацювало близько 70 нових магазинів STIHL. Тобто в умовах війни люди обрали нашу компанію як партнера і надійного постачальника якісних товарів за конкурентними цінами. Ми дуже цінуємо цю довіру дилерів і мільйонів українців, яким ми допомагаємо повернутися до нормального життя — покосити траву, подбати про сад, відремонтувати будинок, помити машину чи заготовити дрова на зиму. Бо у цьому ми бачимо свою місію, як соціально відповідального бізнесу.

— Якщо повертатися до місії компанії — чи є гуманітарна допомога сьогодні у фокусі Вашої особливої уваги?

 — Безперечно. Наша материнська компанія через міжнародні благодійні фонди направила 500 тисяч євро на допомогу дітям та переселенцям, які постраждали від війни в Україні. Крім того, ми розуміємо, що в умовах ворожих обстрілів території країни, що досі тривають, потреба рятувальних служб у спеціальному обладнанні зросла в рази. Тому STIHL Україна безкоштовно передала для Державної служби України з надзвичайних ситуацій 366 бензорізів (спецтехніка для різання металу) та 200 комплектів запчастин до них загальною вартістю понад 11,6 млн грн. Понад 100 комплектів бензопил з приладдям вартістю понад 1 млн грн отримали ЗСУ, ТрО та прикордонники. А після катастрофи на Каховській ГЕС для ліквідації наслідків підриву ми передали до ДСНС України 120 найпотужніших мотопомп STIHL і мастило до них, загальною вартістю близько 2,4 млн грн. За підтримки головного офісу компанії ми змогли організувати постачання цього обладнання та в найкоротші терміни привезти його в Україну, щоб передати його рятувальникам ДСНС, які допомогли людям відкачати воду з підвалів та вулиць затоплених населених пунктів.

STIHL Україна

— Якими Ви бачите наступні 20 років роботи STIHL в Україні?

— Сьогодні ринок в Україні та світі розвивається дуже динамічно. З’являється все більше нових каналів продажу — від онлайн-магазинів до контент-маркетингу, розширюється транскордонна торгівля, зростає прозорість ринків. Ми намагаємося встигати за цими змінами та уважно стежимо за всіма трендами. Так, зараз у світі триває перехід з бензинової техніки на поки що дорожчу акумуляторну — все більше споживачів віддають їй перевагу через те, що вона економічна, легка в обслуговуванні, більш комфортна та екологічна. Вже зараз її продажі в деяких країнах Європи становлять більше ніж 50%. Аналогічна тенденція помітна і в нашій країні. Українці все частіше обирають акумуляторну техніку для побутових потреб, а у професійному сегменті частіше використовують поки що потужнішу бензинову техніку. Але наша мета залишається незмінною — збільшувати дилерську мережу по всій Україні, щоб забезпечити споживачів всією необхідною продукцією STIHL за доступними цінами. Віримо, що наша якісна та надійна техніка, а також професійний сервіс допоможуть українцям швидко відродити та відбудувати країну після війни. Тому ми дивимося в майбутнє з оптимізмом, бо впевнені, що стратегія STIHL, яка полягає у поєднанні прибуткової діяльності компанії з діяльністю, що приносить користь суспільству, обов’язково приведе її до успіху.

— Що Вас надихає та дає сили рухатися вперед?

— Мені просто подобається моя робота, яка дає унікальну можливість допомагати людям, будувати чесні та прозорі стосунки з командою, дилерами і споживачами, досягати високих результатів і докладати максимум зусиль для того, щоб кожен день наближати перемогу України.

— Як би Ви продовжили фразу: «STIHL в Україні майбутнього — це…»?

— …надійний інструмент відновлення країни. Наша команда — це патріоти, які пишаються тим, що вони живуть і працюють в Україні. Ми любимо і цінуємо нашу батьківщину, яка, пройшовши через усі випробування цієї війни, обов’язково відродиться і стане ще прекраснішою. Тоді у будь-якому куточку світу ми зможемо з гордістю говорити: «Я — українець!»

 

Із непохитною вірою в ПЕРЕМОГУ України. Із безмежною вдячністю кожному ГЕРОЮ ЗСУ.

Генеральний директор STIHL Україна,

Едуард Д'яченко